Hírek
Letöltés
13 August 2011
Családi nyaralás LZ FF és IOTA aktiválással - 6-7. nap
Ivánnal (LZ1PJ) az első Thassos -i expedíciónk (J48DX, J48HW, J48XG - 2004) óta remek baráti kapcsolatot tartunk fenn. Évek óta invitál minket Bulgáriába egy hosszabb családi/rádiós látogatásra, melyet végül sikerült összeegyeztessünk a naptárainkkal.

2011. Aug. 11. - Csütörtök

Hajnali ébresztő után irány a reptér! - Ma érkeznek a családtagok!

Szakadó esőben egy jó óra az út Burgasba a reptérre. A gép egy kicsit késett, de mivel a csomagokra nem kellett várni - azokat autóval hoztuk előre! - így szinte pár perccel a leszállás után már örülhettünk is egymásnak. Sajnos Bulgária nem a legszebb arcát mutatta ezen a napon: egész nap szakadt az eső, erős szél fújt, így alaposan el kellett gondolkodni hogy megfelelő ruházatot hoztunk e az útra?!

Mivel a repülős csapat hajnali kettőkor indult otthonról és előző este mi is sokáig beszélgettünk, ezt a napot a pihenésre szántuk.

Míg a reptérről megfordultunk Laci telepítette az első antennát (40m - Spider vertikál), amit egy 20m -es pecabot vertikál, majd egy helyi atom merev drótból készített 6m-es deltaloop követett. Szerencsére jól választottunk "QTH"-t, mert a ház az LZFF-028 -s területen fekszik, így nem kell minden nap antennázni ha wff körzetből akarunk rádiózni. Az első napon a vacak időjárás ellenére is majd 800 összeköttetés került a három LOG-ba.

2011. Aug. 12. - Péntek

Reggel kezdtek felszakadozni a felhők és délelőttre elállt az eső - visszatért a nyár! Dél körül reggeliztünk, amit egyből ebéddel folytattunk, majd kora délután leautóztunk a tengerpartra. Elég jól eldugott kis strandot ajánlott a ház tulajdonosa, ahol nincs nagy zsúfoltság, könnyen tudunk parkolni, de mégis van WC, parti büfé és még úszómester is. Ez utóbbinak akadt is munkája, mert az erős szél méteres hullámokat keltett amelyek miatt piros zászló is jelezte hogy épp tilos fürdeni. Azért az összes gyerekeink nyakig vizesek lettek - ugyan csak a lábukat akarták megmutatni a tengernek, de a kiszámíthatatlan hullámok lesből támadtak.

A strand után felderítést tartottunk néhány közeli fokozottan védett természetvédelmi területen, ahova tervezzük a kitelepülést. Iván egyezkedett a közeli büfésekkel hogy tudnánk-e tőlük elektromos áramot vételezni.- majd meglátjuk mit sikerül összehozni!

A délutánt Sozopolban sétálva zártuk. Ez a város a nyár kulturális fővárosa Bulgáriában. Színpadokon, utcákon művészek, zenészek, artisták és az őket éltető turisták tömege igazi lüktető nyaralóhelyet eredményeztek.