Hírek
Letöltés
2011. augusztus 9.
Családi nyaralás LZ FF és IOTA aktiválással - 3. nap
Ivánnal (LZ1PJ) az első Thassos -i exedíciónk (J48DX, J48HW, J48XG - 2004) óta remek baráti kapcsolatot tartunk fenn. Évek óta invitál minket Bulgáriába egy hosszabb családi/rádiós látogatásra, melyet végül sikerült összeegyeztessünk a naptárainkkal.

2011.Aug.8 - Hétfő

A mai napot Szófiában terveztük eltölteni. Egyrészről hagyományos turista okokból, másrészről mert pár dolgot sikerült otthon hagynunk és máshol nem olyan egyszerű műszaki üzletet találni.

A reggeli kávét most Breznik főutcájában egy árnyas teraszon fogyasztottuk, közben SMS-ben egyeztettük Ivánnal a találkát. Ismét új utat választottunk: az általunk ismert csupagödör út helyett egy rövidebb és viszonylag jó minőségű aszfaltos utat sikerült választani, mely Szófia előtt csatlakozik be a Szerb határ felől érkező nyolcas főútba. Iván a Billa parkolójában várt ránk, ahonnan csak pár lépés volt egy Magyarországon is ismert műszaki gigabazár. Gyorsan sikerült kiválasszuk új USB-s külső billentyűzeteinket, majd fél órát vártunk az eladóra hogy adjon már ebből kettőt, mert nincs kint a polcon. Közben kaptunk palacsintát, grillezett sajtot (valami eszköznek volt a bemutatója és rajtunk kívül nem voltak túl sokan a boltban :-) ). Vásárlás után gyors reggeli a közeli "burekosnál", majd irány a városközpont.

A reggeli burek

Szófia belvárosa bármelyik világvárossal felveszi a versenyt. Gyönyörű széles utak, hatalmas épületek, mindenhol szobrok és templomok. 2 órára fizettünk parkolódíjat, majd Iván gyorsan elmondta mit merre találunk és elhúzott az ügyvédhez lakásvásárlással kapcsolatban befejezni az ügyintézést hogy holnap tudjunk indulni.

Szófia központjában

A két óra alatt alig pár utcányi belvárost sikerült bejárni, de azért benéztünk a "leg"-ekbe. A Párizsi utcában óriási bolhapiacba ütköztünk: előbb festők a kirakott képeikkel, majd mindenféle veterán tárgyak, meglepő módon halomszámra voltak az asztalokon nem csak a volt rendszer katonai tárgyai, de a második világháborúból származó horogkeresztes tárgyak tömkelege is.

Hazaérkezés után - egy kis erdei séta gyanánt - levezetésül ismét a geocaching kapta a főszerepet. Megkerestük az LZ9W épületét is érintő multit, melynek levadászása közel sem volt egyszerű feladat, így a sikert egy jéghideg Kamenitza sörrel ünnepeltük a szálloda halljában.

A Geocaching jegyében

Délután ismét rádióztunk. a terjedés nem kényeztetett el bennünket, de a versenyállomás által szolgáltatott antennapark és teljesítmény kompenzálta a rossz terjedést. a végeredmény a két nap alatt 1150 QSO lett a két hívójelre - javarészt a 20m -es 6/6/6-USA, 4/4-JA, +1×6 elem forgatható antennaparknak meg a dögös végfoknap köszönhetően.

Holnap indulunk az ÚT-ra :-) - pontosan nem tudjuk hogy hova, ezt csak Iván tudja(?). Majd meglátjuk!