Hírek
Letöltés
2011. augusztus 11.
Családi nyaralás LZ FF és IOTA aktiválással - 5. nap
Ivánnal (LZ1PJ) az első Thassos -i expedíciónk (J48DX, J48HW, J48XG - 2004) óta remek baráti kapcsolatot tartunk fenn. Évek óta invitál minket Bulgáriába egy hosszabb családi/rádiós látogatásra, melyet végül sikerült összeegyeztessünk a naptárainkkal.

2011. Aug. 10. - Szerda

Ma tovább folytattuk az utunkat a tengerpart felé, de még a tényleges elindulás előtt volt néhány kötelezettségünk.

Míg a többiek a késő éjszakába nyúló druzsbázást pihenték ki, mi végigsétáltunk a közeli tórendszer gátján, megnéztük az ide épült vízi erőmű jelenleg épp szárazon lévő turbináit, fényképeztünk és élveztük a nyarat.

A Kazanlaki vízierőmű gátjánál

10 óra után Ivánnal átsétáltunk a közeli (200 m a Hoteltől!) rádióklub udvarába, ahol több rádióamatőrrel is találkoztunk. Épp az új gigantikus méretű, hat elemes LongJohn Yagit készítették a 20m -es sávra ... a boom hossza 23m!!!

LZ5K

Később befutott az állomás gazdája (LZ1RAY - Rayo) is, így ismét komoly találkozó alakult ki.

LZ5K - 40m / 4 elemes monster

A reggelit követően a már este megismert LZ3ZZ - Aleko QTH-ját útba ejtve értük el Shipka települést, ahol a méltán híres Russian church templomot látogattuk meg. A közelben számos Trák királysírt tártak fel az elmúlt évtizedekben, ezért is nevezik Kazanlak környékét a Trák királyok völgyének. Ugyan a feltárt sírok jelentős részét kirabolták vagy lerombolták a feltárásukig eltelt évezredek alatt, egy rekonstruált sírkamra az eredetileg talált tárgyak replikáival felépítve látogatható a közelben - természetesen ezt sem hagytuk ki.

A Trák királyok völgyében

Innen Kazanlak volt a következő megálló, ahol a lányoknak volt halaszthatatlan vásárolhatnékjuk, majd - végre - elindultunk Burgas felé. Útközben Sliven környékén szinte minden fa mellett áll egy árus szebbnél szebb gyümölcsöket kínálva. Ezt kihasználva vettünk vagy 10 kiló kisebb sárgadinnye méretű őszibarackot, meg jónéhány kiló, hasonló méretű paradicsomot.

Burgasban épp alkonyodott amikor áthaladtunk rajta dél felé, majd este 10 körül megérkeztünk Velika faluba ahol már várt minket a bérelt ház "Villa DIDI" (!!! - ;-D) tulajdonosa. Kissé hosszadalmas fogadtatás (több kanyar rakija és törköly)  után sikerült végre vacsora közeli állapotba jutnunk, majd éjfél körül be is tudunk költözni a házba. Ennek megfelelően a bázisként használt épülethez szánt antennák telepítés már szóba sem jöhetett. Gyorsan beájultunk az ágyainkba.