Hírek
Letöltés
2011. augusztus 15.
Családi nyaralás LZ FF és IOTA aktiválással - 8-9. nap
Ivánnal (LZ1PJ) az első Thassos -i expedíciónk (J48DX, J48HW, J48XG - 2004) óta remek baráti kapcsolatot tartunk fenn. Évek óta invitál minket Bulgáriába egy hosszabb családi/rádiós látogatásra, melyet végül sikerült összeegyeztessünk a naptárainkkal.

2011. Aug. 13. - Szombat

Reggelit követően sikerült eldöntenünk, hogy ma melyik LZFF területet próbáljuk meg aktiválni. A nem amatőr családtagokat kitettük a strandon, az egyik autót is otthagytuk, és Iván autójával elindultunk az LZff-066 - Tisovitsa terület felé, ami mintegy 15 km -re található a bázisként használt QTH-nktól.

Úton - LZ FF 066 felé

Elég nehezen találtunk megfelelő utat amely a területre vezetett. Több kilométer "csupagödör" út után egy erdei úton jutottunk el a területre. Közben többször is ki kellett szállni felderíteni az úton fekvő vizesárkokat és gödröket, melyeket szúnyogok és bögölyök védelmeztek.

Végül csak találtunk egy kellemesnek kinéző tisztást, ahol a fák megfelelő adottságokat biztosítottak a párhuzamos dipól telepítéséhez. Miután az antenna a helyére került  összeszereltük az állomást:

- asztal: hűtőtáska

- szék: kidőlt fatörzs

- log: 0,20 BGN -ért vásárolt kockás füzet

- energiaellátás: no ez egy kicsit mókásra sikerült!

- 12V/100Ah akku - amiben csak alig 10V feletti feszültséget találtunk. Otthon még jó volt, de az egyik 6V-os cella valószínűleg nem szerette a döcögős utazást.

- ezt az akkut volt hivatott tölteni egy kétütemű aggregátor, amit kb. percenként kellett berántani, mert nem volt hajlandó terhelés mellett üzemelni.

- a fentiekre még rákapcsoltuk Iván autójának generátorát és akkuját, így már vételi állapotban elértük a 13 V-t is!

- rádiói: FT-840, ami eg korábbi javításból adódóan 13,8 V alatti tápfesz esetén elég furcsa hangokat ad, tehát jelen operáció alatt végig erre számíthattunk!

- antenna: 40/20m párhuzamos dipól

- környezet: gyönyörű erdei tisztás a közelben egy híddal, félig-meddig kiszáradt folyócskával, sok bögöllyel.

LZ/HA4DX @ LZFF-066

Sajnos további nehezítésként épp verseny volt a sávokban, így aztán tényleg elég nehezen indult be az aktivitás. Néhány SMS és telefonhívás után azért csak sikerült magunkra felhívni a figyelmet, így mintegy 80 QSO került az LZ/HA0HW és LZ/HA4DX logba.

LZ/HA0HW @ LZ FF 066

Mire meguntuk a hadakozást a vérszívókkal, jött a telefon: a család megunta a napon aszalódást és várják a taxit hogy hazavigyük őket.

A nap tapasztalatait összegezve: nem elég a felkészültség, szerencse és improvizációs készség is kell egy WFF aktiváláshoz a terepen!

2011. Aug. 14. - Vasárnap

Az előző napot még nem pihentük ki teljesen és a hétvégi verseny is folytatódott, így már csak egy pillantást is elég volt vetni a terjedési előrejelzésekre hogy megegyezzünk: ma a családi nyaralás lesz a fő tevékenység.

Reggeli után elindultunk a tengerpartra. Most egy folyótorkolat melletti strandot választottunk Kiten mellett. Sekély vízű homokos tengeröböl, mérsékelt szél, kellemesen meleg időjárás, tűző napsütés, apró halacskák tömkelege, igazi strandhangulat. Egy idő után a szebbik nemet hátrahagyva elindultunk sétálni a plázson, bementünk a városba is és vettünk egy halom XXXL méretű palacsintát. Ivánnal megállapítottuk, hogy nem csak Debrecen és Tihany szép, de Kiten is! - ugyanis amikor legutóbb magyarországi nyaralás során városlátogatásokat tartottunk, Iván osztályozta a városokat a lányok "szépsége" szerint, így ezt az alapot követve mi is megtettük a magunk rangsorolását :-)

LZ1PJ, LZ/HA0HW, Tomi (Laci fia) @ Kiten

A strand után egy rövid fürdés és átöltözés otthon, majd a Ropotamo folyó felé vettük az irányt, egyrészt családi hajókirándulás, másrészt egy újabb aktiválandó LZFF zóna (LZFF-056 - Ropotamo) felderítése végett. A folyón láttunk mindenféle vízi madarat és ugráló halakat, csodaszép sziklás hegyoldalakat és nádas folyópartot, valamint a tengeri torkolatnál a Burgasi öböl gyönyörű látványa fogadott minket. Hazafelé Lozenetz-ben vacsoráztunk egy helyi étteremben.