Hírek
Letöltés
2011. augusztus 10.
Családi nyaralás LZ FF és IOTA aktiválással - 4. nap
Ivánnal (LZ1PJ) az első Thassos -i exedíciónk (J48DX, J48HW, J48XG - 2004) óta remek baráti kapcsolatot tartunk fenn. Évek óta invitál minket Bulgáriába egy hosszabb családi/rádiós látogatásra, melyet végül sikerült összeegyeztessünk a naptárainkkal.

2011. Aug. 9. - Kedd

Bulgáriai körutazásunk valódi kezdete!

9:00 órakor az egyeztetett parkolóban vártuk Ivánt és családját, de - ahogy arra előre számítottunk - némi késéssel érkeztek és további csúszást okozott az indulásban hogy Ivánnak maradt tegnapról némi adminisztrációs kötelezettsége, tehát tettünk egy kitérőt Szófia központjában.

Végül 11 óra körül sikerült elhagynunk a fővárost - miután még találkoztunk LZ1IK - Ivánnal, aki egy könyvelő céget vezet a belváros üzleti negyedében - és végre elindulhattunk keletre a tengerpart irányába. Iván autójához alkalmazkodva nem kellett tartanunk a gyorshajtást ellenőrző rendőrposztoktól, így minden figyelmünket a tájnak szentelhettük. Iván gondos útikalauzként PMR rádió segítségével folyamatosan ellátott minket információkkal a helyszínekkel kapcsolatos történésekről melyeken épp áthaladtunk.

Egy rövid pihenőt leszámítva megállás nélkül érkeztünk Plovdiv környékére, ahol javasoltuk a túra rövid megszakítását némi érdekesnek tűnő geocaching sétával. Eredetileg egy római kori vízvezeték megtekintését terveztük, de végül az óváros sikátorait választottuk, tulajdonképpen az autós GPS "javaslatára", mivel úgy bekavartunk a belvárosba, hogy szinte beszorultunk egy utcába. Nem baj, Nyaralunk! - felkiáltással gyorsan kerestünk egy parkolót és irány körbejárni a terepet!

Plovdiv - Római kori amfiteátrum

Ezt a kitérőt sem bántuk meg! - Látszik hogy sok figyelmet és pénzt fordítanak a múlt emlékeinek megőrzésére. Láttunk pár igen szép templomot, régi klasszikus épületet, de a legszebb mégis a római kori amfiteátrum volt, ami a hegyoldalban a természet adta lehetőségekkel összhangban épült és a mai napig otthont ad koncerteknek, előadásoknak, vagy akár a helyi utcazenészeknek is. Jó két óra csavargás a tűző napon, de megérte!

Plovdivból Asenovgrad felé vettük az irányt. Iván navigált a mi GPS-ünk segítségével, így gyorsan kitaláltunk a belvárosból, majt fél óra autózás után elértük Asenovgrad II. Asen cárról kapta a nevét, aki a környék ellenőrzése és védelme érdekében bevehetetlen erődöt hozott létre egy hegyfokon. Autóinkat hátrahagyva felmásztunk a sziklákon, csúszósra koptatott lépcsőkön a vár melletti templomhoz, majd onnan tovább fel a várba. A parkolóhoz képest majd 50 méter a szintkülönbség, így a 37 fokos meleg nem volt épp ideális erre a "sétára", de a táj szépsége és a látvány a hegytetőről megérte az izzadságot! Visszafelé ezt a problémát is kezeltük a hegyoldalban csordogáló forrás vizével.

Templom a hegytetőn

Iván ránk bízta a döntést - miután elmondta a még előttünk álló tervbe vett "lehetőségeket", így nem könnyen, de lemondtunk a hely másik nevezetességének, a helyi monostor megtekintéséről és elindultunk vissza Plovdivba, ahol "páran várnak ránk"(?!). Egy ipari területre vezetett bennünket a navigáció, ahol telefonos segítséggel találtunk egy épületet amin hatalmas Yagik mutatták hogy jó helyen járunk. az LZ1KFM - LZ5R állomás egy ipari robotokat fejlesztő és gyártó üzem mellékterméke. A cég tulajdonosa K1LZ - Krassy éppen Dél Szudánban az ST0R csapat tagjaként osztja a világot, így az igazgató LZ1YQ - Chris és LZ4UU - Iliya vezetett körbe minket az üzemben. Kb további 10 amatőrnek is munkát ad a XXI. századi csúcstechnológiával megépített és üzemeltetett gyár, melyben külön erre a célra kialakított helyiségben - a Contest Zone -ban - működik a profin megtervezett és gyönyörűen kivitelezett 4 munkahelyes állomás. Az összes antenna a tetőn van elhelyezve, többek között egy teljes méretű 4-square rendszer 80m-re, valamint több stacked Yagi is.

LZ5R / HA4DX & HA0HW

A rövid látogatás után Karlovo felé, északra vettük az irányt, ismét egy egyeztetett randevú végett. Itt LZ1GC - Stan várt minket, akivel egy kávé mellett beszélgettünk az LZFF és HAFF túrákról, egyéb fontos rádióamatőr témákról. Közben Valya - LZ5AV (LZ1PJ - XYL) és a lányuk, Kalina már lassan kezdtek éhen halni - reggel óta nem ettünk!! - így sikerült felállnunk a kávézásból és elindultunk "vacsorázni" a közeli (értsd: 52(!!!) km-re lévő étterembe, ahol szintén "várnak ránk"!

Látogatás Karlovoban

21:17 -kor állítottuk le az autót egy hotel előtt, ahol kiderült itt is alszunk, tehát ma már nem lesz több betervezett látogatás. A hotelnél LZ1BP - Todor és LZ3PN - Peter a fia vártak minket, valamint LZ3ZZ - Aleko, aki a hotelban dolgozik. Lassan kiderül, hogy Iván a teljes bolgár HST válogatottat "kirendelte" az út nevezetes pontjaira a tiszteletünkre! :-) Az estebédet magyar pálinkával kezdtük, majd ismét "meglepetés": Laci a bolgár HST team tiszteletbeli tagjává lépett elő egy díszes plakett átvételével.

Éjfélig tartott a beszélgetés, ízlelgettük a bolgár konyha remekeit. Asztalbontáskor még LZ3ZZ felajánlotta, hogy a szállodában berendezett állomásán rádiózhatunk, de ez is egy fárasztó napra sikeredett, agy inkább elvonultunk a szobánkba és nyugovóra tértünk.