Hírek
Letöltés
2011. augusztus 21.
Családi nyaralás LZ FF és IOTA aktiválással - 10-12. nap
Ivánnal (LZ1PJ) az első Thassos -i expedíciónk (J48DX, J48HW, J48XG - 2004) óta remek baráti kapcsolatot tartunk fenn. Évek óta invitál minket Bulgáriába egy hosszabb családi/rádiós látogatásra, melyet végül sikerült összeegyeztessünk a naptárainkkal.

2011. Aug. 15. - Hétfő

A "szokásos" - legalábbis a bolgár szokásoknak megfelelő - késői reggelit követően a családtagoknak segítettünk lejutni a Karaagach folyó torkolata mellett elterülő sekély homokos tengerpartra, majd Iván autóját hátrahagyva alig néhány kilométer megtétele után megérkeztünk a már korábban felderített Ropotamo folyóhoz. Iván gyorsan elintézte a kikötő melletti étterem tulajdonosával, hogy kapunk az étteremből áramot, így nem kellett a korábbi energiaellátási problémákkal számolnunk.

LZFF-056 - Ropotamo river

A kikötő melletti terecske fölé benyúló vén fák egyikére csúzlival fellőttünk egy felhúzókötelet, így alig húsz perc alatt telepítettünk egy Doublet antennát, melyet asszimmetrikus hangolóval és egy Guanella balun tudtunk illeszteni a rádióhoz.

Szintén az étteremből szereztünk néhány sörös rekeszt, amiből asztalt építettünk a rádiónak, és széket az operátornak - így hamar el is kezdhettük az LZFF 056 aktiválását.

Ugyan a terjedés jelentősen elmaradt a korábbi napokban megszokottól, de azért mindhárom hívójelet sikerült megszólaltatni a sávokban és gyűltek a QSO-k, miközben az étterem felszolgálói és a kikötői hajósok is érdeklődve figyelték ténykedésünket.

Négy óra körül úgy döntöttünk, hogy - Iván javaslatára és sikeres egyeztető munkájának köszönhetően - itt hagyjuk éjszakára a telepített antennát és reggel visszajövünk erre a helyre - így értékes órákat nyerünk.

Beglik Tash

Hazafelé egy gyors látogatást tettünk a Beglik Tash kőszentélyhez. Egy autóval szinte járhatatlan erdei ösvényen jutottunk el a hatalmas kövekből álló mitikus helyre. Gyorsan eldöntöttük, hogy ez a hely több időt érdemel és valószínűleg a családtagjaink is értékelnék, így csak gyorsan körbejártuk és a visszatérés reményében a sürgető telefonhívásra válaszolva elindultunk a strandra felszabadítani az aszalódó csapatot.

2011. Aug. 16. - Kedd

Tomi fiai reggelre gyomorpanaszokkal ébredtek így a csapat háromfelé szakadt: Márti (XYL - HA4DX) a gyerekekkel otthon maradt, Iván és Laci visszamentek a Ropotamo folyóhoz folytatni az LZFF 56 aktiválást, Tomi a többieket bevitte Primorsko-ba shoppingolni, majd visszatért a házhoz segíteni Mártinak a gyerekeket ápolni és rádiózni.

LZ/HA0HW @ LZFF-056

A terjedés valamivel jobb volt mint az előző nap, így Laci és Iván kihasználták a ritka körzet adta érdeklődést. Közben még egy Cseh rádióamatőrrel (OK1FJW) is megismerkedtek aki szintén Bulgáriában tölti a nyarat a családjával.

Tomi közben otthonról az LZFF 028 - aktiválást folytatta, de mivel Laciék mindenre felkészülve a fő állomásként használt FT-840-t és egy halom egyéb technikát magukkal vittek, csak a tartalék rádiót tudta használni fejhallgató nélkül, így a szomszédok is figyelhették a messze hangzó morze forgalmat.

A közösen elköltött estebéd után Laci önként vállalt nagyapai kötelezettségének eleget téve vigyázott Tomi fiaira, míg a többiek éjszakába nyúló sétát tettek Starovec-ben.

Már késő este volt amikor a házigazdánk beállított egy hatalmas lábas bolgár bablevessel! - holnapra nem kell főznünk!

2011. Aug. 17. - Szerda

A családdal közös utolsó napot a strandon töltöttük. Megkóstoltuk a helyi sört, bámultuk a lányokat, vadásztuk a gyerekekkel a kisebb-nagyobb rákokat, medúzákat, homokvárat építettünk és relaxáltunk. - Sajnos a közeli Beglik Tash látogatás elmaradt .... talán túl meleg volt?!

A veszélyes döglött medúza legyőzői

Este lebontottuk a háznál telepített antennákat, összecsomagoltuk az állomást - sajnos befejeződött a rádiózós része az utazásnak. Összességében mintegy majd 4500 QSO-t sikerült naplóznunk a három hívójellel.